piątek, 28 lutego 2020, imieniny: Teofila, Makarego

Wszystko o darcie

Rodzaje gier

Poniżej zamieszczamy instrukcje do większości gier dostępnych na elektronicznych automatach darts:

301-1001

Ta gra preferowana jest na większości turniejów. Każdy gracz zaczyna z liczbą punktów 301 (lub 501, 701 itd.). Po zakończeniu rzutów przez gracza suma rzuconych punktów zostaje odliczona od ogólnej sumy punktów. Grę kontynuuje się w kolejce, przy czym suma punktów musi być zredukowana do zera. Gra kończy się jeżeli jeden z graczy osiągnie dokładnie liczbę zero. Jeżeli gracz rzuci większą liczbę punktów od sumy pozostałej nazywa się to "bust" i gracz kontynuuje grę w następnej kolejce z tą sama liczbą punktów jak na początku poprzedniej kolejki. Poprzez użycie zasad Double-In oraz Double-Out gra staje się jeszcze bardziej interesująca. Open-In: Rozpoczęcie gry odbywa się poprzez trafienie dowolnej liczby. Open-Out: Gra zostaje zakończona jeżeli gracz trafi liczbę redukującą sumę punktów dokładnie do zera. Double-In: Gra zostaje rozpoczęta jeżeli gracz trafi dowolną podwójną liczbę, inne nie są naliczane. Double-Out: Gra zostaje zakończona jeżeli gracz trafi podwójną liczbę redukującą sumę punktów dokładnie do zera. Master-Out: Gra zostaje zakończona jeżeli gracz trafi podwójną lub potrójną liczbę redukującą sumę punktów dokładnie do zera.

ROUND THE CLOCK

Jest to gra umożliwiająca dobry trening dla początkujących jak i zaawansowanych graczy. Każdy gracz po kolei próbuje rzucić liczby od 1 do 20. W każdej kolejce gracz otrzymuje trzy rzuty. Wygrywa gracz, który jako pierwszy trafi wszystkie cyfry. Uwaga: w tej grze rzuty podwójne oraz potrójne liczą się jako pojedyncze.

SHOOT-OUT

W tej grze są wyświetlane losowo liczby, które należy trafić. Jeżeli gracz trafi w wybraną liczbę w ciągu 10 sekund otrzymuje punkt. Gracz, który pierwszy uzyska 15 punktów wygrywa. Jako dodatkowe utrudnienie można wybrać opcję gry z polami podwójnymi i potrójnymi.

SHANGHAI

Gra ta jest podobna do Round The Clock, z tą różnicą, że wyniki są zliczane i gra ograniczona jest do siedmiu kolejek lub 21 rzutów lotkami. Zaczyna się liczbą 1 i kontynuuje kolejno do liczby 20 i Bull Eye na końcu. Trafienia liczą się tylko w określonej kolejności. Rzuty w koło podwójne lub potrójne liczą się odpowiednio razy dwa lub trzy. Wygrywa gracz, który na końcu siódmej kolejki uzyska najwyższą ilość punktów.

HALVE-IT

Gra ta jest ciekawa i nie bez ryzyka. Jeżeli gracz nie uzyska w swojej kolejce celnego rzutu dzieli się jego punkty przez dwa. Gra zaczyna się od 12, poprzez 13 i 14, potem dowolne pole podwójne, 15, 16 i 17, potem dowolne pole potrójne, potem 18, 19, 20 oraz Bull Eye. Wygrywa gracz, który na końcu gry uzyska największą ilość punktów.

COUNT-UP

Celem gry jest uzyskanie wybranej sumy punktów. Każdy gracz rozpoczyna grę z zerową liczbą punktów. Gracze rzucają po kolei trzema lotkami i próbują uzyskać lub przekroczyć wybraną sumę punktów. Wybrana suma punktów może być dowolna od 100 wzwyż co 100 punktów.

HIGH SCORE

Taka sama gra jak Count Up, z tą różnicą, że gra kończy się po siódmej kolejce.

OVERS

Również łatwa i szybka gra. Gracze próbują uzyskać lub przekroczyć ustalony wynik. Jeżeli gracz nie uzyska trzema rzutami wybranego wyniku traci jedno "życie". Na początku gry każdy gracz posiada trzy "życia". Przyciskiem Handicap można graczowi przypisać do siedmiu "żyć". Wygrywa gracz, który ostatni zachowa choć jedno "życie".

CRICKET (Standard)

Cricket jest grą strategiczną nadająca się zarówno dla zaawansowanych, jak i początkujących graczy. W zależności od stanu gry można użyć taktyki defensyjnej lub agresywnej. W każdej chwili gracz może zdecydować się, aby uzyskiwać punkty lub utrudniać uzyskiwanie innym graczom. W tej grze liczą się tylko liczby od 15 do 20 oraz Bull Eye. Każdy gracz ma do dyspozycji trzy rzuty. Jeżeli gracz trafi cyfrę trzy razy, cyfra ta jest "otwarta" do zdobycia dodatkowych punktów. Double's i Triple's naliczane są podwójnie lub potrójnie. Jeżeli liczba zostanie trzy razy trafiona przez wszystkich graczy, zostaje ona "zamknięta" i żaden z graczy nie może za pomocą tej liczby uzyskiwać punktów. Gra jest zakończona gdy wszystkie liczby są "zamknięte". Jeżeli gracz "otworzy" liczbę i zdobędzie za jej pomocą punkty, dodaje je do ogólnej sumy punktów. Jeżeli gracz "otworzy" wszystkie liczby i uzyska maksymalną ilość punktów - wygrywa. Jeżeli dwóch graczy posiada taką samą ilość punktów, wygrywa ten, który otworzy wszystkie cyfry. Jeżeli gracz zamknął wszystkie cyfry, lecz jeden z graczy ma większą ilość punktów, musi on przekroczyć tę liczbę punktów.

CUT THROAT CRICKET

Gra ta bazuje na takich samych zasadach jak Standard, jednak z tą różnicą, że punkty za rzut w "otwartą" liczbę naliczane są przeciwnikom, a nie rzucającemu, przy czym za przeciwników uznaje się graczy, którzy nie "otworzyli" rzuconej liczby. Gracze, którzy wcześniej liczbę "otworzyli" są chronieni. Wygrywa gracz, który "otworzy" wszystkie cyfry i posiada najmniejszą liczbę punktów.